Όλα της Πέμπτης ...εύκολα

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

ΤΙ ΔΩΡΟ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΜΗΤΕΡΑ-BLOGGER ΣΤΟ 13ΧΡΟΝΟ ΓΙΟ ΤΗΣ;

Διάσημη στο Διαδίκτυο έγινε η μητέρα που δώρισε υπό όρους iPhone στο γιο της. Η Janell Burley Hofmann που έκανε δώρο ένα iPhone στον  δεκατριάχρονο γιο της, Gregory, έχει γίνει διάσημη λόγω των κανόνων που του  επέβαλε.

Όπως αναφέρει το Associated Press, η μητέρα μαζί με το δώρο έδωσε στον έφηβο και ένα συμβόλαιο με 18 κανόνες που θα πρέπει να τηρεί κάθε ώρα και  στιγμή, ώστε να παραμείνει η δημοφιλής συσκευή της Apple στα χέρια  του.
 
Οι όροι χρήσης της συσκευής έγιναν πολύ σύντομα δημοφιλείς στο  Internet και βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων, με τους γονείς να  επισκέπτονται μαζικά τον ιστότοπο της μητέρας. Η ίδια μαζί με τον γιο της  εμφανίστηκαν σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή.
 
H μητέρα-blogger δικαιολόγησε την πράξη της, λέγοντας ότι ήθελε να διδάξει τον γιο της να  διαχειρίζεται τον ψηφιακό καταιγισμό χωρίς όμως να γίνεται πολύ πιεστική. Η  ίδια συμπλήρωσε ότι πολλοί γονείς κάνουν δώρο στα παιδιά τους smartphones, αλλά τις περισσότερες φορές η κατάσταση ξεφεύγει με αποτέλεσμα να χρειάζονται  δραστικά μέτρα.
 
Το συμβόλαιο:
 
Αγαπημένε μου Gregory,
 
Χρόνια πολλά! Είσαι τώρα ένας ευτυχής κάτοχος ενός iPhone. Ουάου! Είσαι ένα πολύ καλό και υπεύθυνο 13χρονο αγόρι και σου αξίζει αυτό το δώρο. Η αποδοχή, όμως, αυτού του δώρου συνεπάγεται και  κάποιους κανόνες. Σε παρακαλώ να διαβάσεις το παρακάτω συμφωνητικό. Ελπίζω πως καταλαβαίνεις ότι είναι χρέος μου να σε αναθρέψω ώστε να γίνεις ένας συγκροτημένος, υγιής νέος άντρας που μπορεί να λειτουργεί στον κόσμο και να συνυπάρξει με την τεχνολογία, όχι να τον καθορίζει εκείνη. Η αδυναμία σου να ανταποκριθείς στους κανόνες αυτούς θα έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι πλέον κάτοχος του iPhone. Σ' αγαπώ τρελά και περιμένω να μοιραστώ μαζί σου χιλιάδες  sms τις επόμενες μέρες.
 
-Αυτό είναι δικό μου  τηλέφωνο. Εγώ το αγόρασα, εγώ το πληρώνω και στο δανείζω για να το έχεις. Δεν  είμαι φοβερή;
 
-Θα γνωρίζω πάντα το password.
 
-Αν χτυπάει, απάντησέ το. Πες «παρακαλώ», χρησιμοποίησε τους καλούς σου τρόπους. Μην αγνοείς  ποτέ κλήσεις όταν στην οθόνη εμφανίζεται η λέξη «Μαμά» ή «Μπαμπάς». Ποτέ.
 
-Παραδίδεις πρόθυμα στους γονείς σου τη συσκευή κάθε βράδυ στις 7:30 τις ημέρες που έχεις σχολείο και το Σαββατοκύριακο, στις 9:00. Θα είναι  κλειστό κάθε βράδυ και θα σου επιστρέφεται κάθε πρωί στις 07:30.  Αν δεν θέλεις να καλέσεις κάποιον στο σταθερό του με την πιθανότητα να απαντήσουν οι  γονείς του, τότε μην καλέσεις καν. Μάθε να ακούς το ένστικτό σου και να σέβεσαι  τις άλλες οικογένειες με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελες να σέβονται  εμάς.

-Το τηλέφωνο δεν θα έρχεται μαζί σου στο σχολείο. Μίλησε με τους ανθρώπους με τους οποίους ανταλλάσσεις μηνύματα, κατά πρόσωπο. Είναι μία τέχνη  που θα πρέπει να αναπτύξεις στη ζωή σου. *Για τις ημιαργίες, τις εκδρομές και  τις εξωσχολικές δραστηριότητες, θα συμφωνήσουμε ειδικές χρήσεις.

-Αν πέσει στη λεκάνη, στο πάτωμα και σπάσει ή εξαφανιστεί είσαι υπεύθυνος για το  κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. Κούρεψε το γρασίδι κάποιου, κάνε babysitting  ή αποταμίευσε τα χρήματα που σου δίνουμε στα γενέθλιά σου. Θα συμβεί σίγουρα, οπότε φρόντισε να είσαι προετοιμασμένος.

-Μην χρησιμοποιήσεις την  τεχνολογία για να πεις ψέματα, να κοροϊδέψεις ή να εξαπατήσεις κάποιον άλλο  άνθρωπο. Μην συμμετέχεις σε συζητήσεις που πληγώνουν άλλους ανθρώπους. Παράμενε καλός φίλος ή απλά μην συμμετέχεις στην ανταλλαγή κατηγοριών.

-Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν  θα έλεγες σε κάποιον κατά πρόσωπο.

-Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν θα έλεγες δυνατά με τους γονείς σου στο δωμάτιο. Λογόκρινε τον εαυτό σου.
-Το πορνό απαγορεύεται.  Αναζήτησε στο διαδίκτυο πληροφορίες που θα μοιραζόσουν άνετα με εμένα. Αν έχεις κάποια απορία, ρώτησε κάποιον, κατά προτίμηση εμένα ή τον πατέρα σου.

-Όταν είσαι σε δημόσιο χώρο, κλείσε το, βάλε το στο αθόρυβο, ή κρύψε το στην τσάντα σου. Ειδικά σε κάποιο εστιατόριο, στον κινηματογράφο, ή όταν μιλάς σε  κάποιον άλλο άνθρωπο. Δεν είσαι αγενής. Μην επιτρέψεις στο iPhone να το αλλάξει αυτό.

-Μη στείλεις αποκαλυπτικές φωτογραφίες από τα  «ιδιαίτερα» σημεία σου σε κανέναν ή μη δεχτείς τέτοιες φωτογραφίες. Μη γελάς. Κάποια στιγμή θα μπεις στον πειρασμό να το κάνεις, παρά την υψηλή σου νοημοσύνη. Είναι επικίνδυνο και μπορεί να διαλύσει την εφηβική/φοιτητική/ενήλικη ζωή σου. Παραμένει πάντα μία κακή ιδέα. Ο κυβερνοχώρος είναι αχανής και πιο δυνατός από  εσένα και είναι δύσκολο να εξαφανίσεις κάτι τέτοιο, συμπεριλαμβανομένης μίας  κακής φήμης.

-Δε χρειάζεται να τραβάς ένα τόνο φωτογραφίες και  βίντεο. Μην καταγράφεις τα πάντα. Ζήσε τις εμπειρίες σου. Θα μείνουν αποθηκευμένες στη μνήμη σου για πάντα.

-Κάποιες φορές επίλεξε να  αφήνεις το τηλέφωνο πίσω στο σπίτι και να αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος για  την απόφασή σου αυτή. Δεν είναι ζωντανό και δεν είναι προέκτασή του. Είσαι  καλύτερος από τον φόβο του να «χάσεις» κάτι που συμβαίνει.

-Κατέβαζε μουσική που είναι καινούρια, ή κλασική, ή διαφορετική απ' αυτήν που ακούν  εκατομμύρια άλλοι, που ακούν ακριβώς το ίδιο πράγμα όλοι. Η γενιά σου,  περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά, έχει πρόσβαση στη μουσική. Εκμεταλλεύσου  αυτό το προνόμιο. Διεύρυνε τους ορίζοντές σου.

-Επιδίωξε να παίζεις παιχνίδια με λέξεις, προβλήματα ή puzzle.

-Κράτα το βλέμμα σου ψηλά.  Βλέπε τι γίνεται στον κόσμο γύρω σου. Κοίταξε έξω από ένα παράθυρο. Άκουσε τα πουλιά. Πήγαινε μία βόλτα.Μίλησε σε κάποιο άγνωστο. -Αναρωτήσου για πράγματα χωρίς να τα "γκουγκλάρεις».

-Θα τα κάνεις μαντάρα. Θα σου πάρω πίσω το  τηλέφωνο. Θα καθίσουμε κάτω και θα το συζητήσουμε. Και θα ξαναρχίσουμε από την  αρχή. Εσύ κι εγώ, θα μαθαίνουμε συνέχεια. Είμαι με το μέρος σου. Είμαστε μαζί σε  αυτό.
 
Ελπίζω να συμφωνήσεις με αυτούς τους όρους. Τα περισσότερα από τα μαθήματα που αναφέρονται σε αυτό το συμφωνητικό, δεν αφορούν μόνο το iPhone, αλλά και την ίδια την ζωή σου. Μεγαλώνεις σε ένα κόσμο γρήγορο, που αλλάζει συνέχεια. Είναι συναρπαστικό και μαγικό. Προσπάθησε να βλέπεις τα  πράγματα απλά, όποτε μπορείς. Έχε εμπιστοσύνη στο δυνατό σου μυαλό και την τεράστια καρδιά σου, περισσότερο απ' οποιοδήποτε μηχάνημα.
 
Σ' αγαπώ. Εύχομαι να απολαύσεις το φανταστικό σου  iPhone.
 
Χρόνια  πολλά!
 
Φιλάκια
 
Μαμά

 Πηγή: saferinternet.gr


Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

 30 Ιανουαρίου 2013: Γιορτάζουμε !
Μαθητές, φοιτητές κι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης έχουμε την τιμητική μας.

Χρόνια μας πολλά, στα χνάρια των αγίων Τριών Ιεραρχών !


πηγή www.akida.gr

Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΥΚΡΑΤΗ ΖΩΝΗ

Την παρουσίαση που ακολουθεί την βρήκαμε στο φιλικό μας ιστολόγιο ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ και νομίζουμε πως από αυτήν θα μελετήσουμε για την επόμενη φορά που έχουμε Γεωγραφία.Μπράβο στα παιδιά που την έφτιαξαν!


ΑΝΑΛΟΓΑ Ή ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΑ;;;

Τα γλυκάκια στο ψυγείο είναι 8 και αν "φερόμουν ανάλογα", είπε ο μπαμπάς, θα ήταν όλα δικά μου! Αλλά, να που τώρα, με το χαζοξαδελφάκι μου που ήρθε επίσκεψη, είμαστε δύο και θα πρέπει να  τα μοιραστούμε, άρα θα φάμε από 4 ο καθένας. "Όσο περισσότερα ξαδελφάκια, τόσες λιγότερες λιχουδιές" αυτό μόνο έχω να σας πω. 
Άντε τώρα, εσείς κλικ για να παίξετε... μαθηματικά... και πού ξέρετε, αν φερθείτε ανάλογα, μπορεί και να σας κεράσουν γλυκάκια..

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΟΣΑ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΑ

ΚΕΦ.18 ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΝΟΘΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ



ΠΗΓΗ " ΠΕΡΙ ΑΝΕΜΩΝ, ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"

ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

Θυμάστε την Ελίζα της τάξης μας, που είχε μοιραστεί μαζί μας τις εμπειρίες της από  το μέρος όπου έχει περάσει πολύ καλά;
 Τώρα μπορείτε κι εσείς να δείτε το σπήλαιο των θαυμάτων με τα ίδια σας τα μάτια, χάρη στην παρουσίαση που η Ελίζα , αν και μάλλον αρρωστούλα, μας έστειλε.


Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Η ΜΑΤΙΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ...


ΣΙΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΟΔΩΡΟ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ


 Εβδομάδα- αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο από το Σινέ Παράδεισος και τον Δήμο Κορυδαλλού με ελεύθερη είσοδο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Στις 24 Ιανουαρίου 2012 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αναχώρησε για το δικό του ταξίδι προς την αιωνιότητα, προς το όνειρο, προς μια νέα αρχή: “In my end is my beginning” (στο τέλος μου είναι η αρχή μου) ήταν ο στίχος του Τ.Σ Έλιοτ που τόσο αγαπούσε, και ακολουθεί…
Με αφορμή τον ένα χρόνο από τον θάνατο του μεγάλου δημιουργού ο Δήμος Κορυδαλλού και το Σινέ Παράδεισος τιμούν το έργο του με εβδομάδα- αφιέρωμα από την Πέμπτη 24 έως την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2013.
 


Θα προβληθούν συνολικά πέντε από τις σημαντικότερες ταινίες του, ενώ προβολές και άλλων ταινιών θα γίνουν σε αίθουσες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας. Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την οικογένεια του σκηνοθέτη, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ημέρες και ώρες προβολών:

24/01/13 19:20 & 22:20 Το Βλέμμα του Οδυσσέα.
25/01/13 19:20 & 22:20 Το Βλέμμα του Οδυσσέα.
26/01/13 21:30 Μια αιωνιότητα και μια μέρα.
27/01/13 21:30 Μια αιωνιότητα και μια μέρα.
28/01/13 20:00 Ο Θίασος.
29/01/13 20:00 & 22:00 Αναπαράσταση.
30/01/13 21:00 Ταξίδι στα Κύθηρα.

Τιμή Εισιτηρίου 4.5€ το άτομο για 2 ταινίες της επιλογής του.



Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ

Η παρουσίαση που ακολουθεί τα έχει όλα:
χρώμα, κίνηση, τεχνικές και πολύ μεράκι από την εκλεκτή  Χρύσα, την αγαπημένη συνάδελφο του 26ου Δ.Σ. Νίκαιας.Σε ευχαριστούμε...
πηγή: ...... Τα βλέπει η έκτη και γελά

Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ




Ένας χώρος που έχω περάσει πολύ καλά


Το σπήλαιο των θαυμάτων

        Αυτό το σπήλαιο είναι κάτω απ΄το γραφείο μου, στο δωμάτιό μου. Μια μπλε φλις κουβέρτα κρέμεται απ΄τις άκρες του γραφείου και καλύπτει το κενό. Από μέσα άλλη μια φλις κουβέρτα μεταμορφώνεται σε χαλί και δυο μαξιλάρια γίνονται καναπές. Μέγεθος; Άστα να πάνε…80x85. Μια σειρά από χριστουγεννιάτικα φωτάκια στολίζουν και φωτίζουν το σκοτεινό σπήλαιο και μια μολυβοθήκη προσφέρει υλικά έκτακτης ανάγκης.
        Αυτός ο χώρος ανακαλύφθηκε εντελώς τυχαία. Όταν μια μέρα με μάλωνε η μαμά μου κρύφτηκα εκεί κάτω για να μην με βρει. Κάποια στιγμή όμως , εφόσον έφυγε, πήρα μια κουβέρτα , μαξιλάρια , μολύβια και τετράδια και «κατασκήνωσα»  εκεί.
         Ευτυχώς, στο τσαντίρι μου δεν χώραγε κανείς άλλος και έτσι πάντα ήμουν μόνη μου. Μόνο κάποιες φορές κρυβόταν η Μ.Α και εγώ την έψαχνα απ’έξω. Το σπήλαιο, μου προσφέρει καταφύγιο για να διαβάσω, να παίξω και να τραγουδήσω μόνη μου. Επίσης, λειτουργεί και ως κρεβάτι για μεσημεριανό ύπνο.
         Κάθε φορά που πηγαίνω εκεί νιώθω, ΠΡΩΤΟΝ, πιασμένη απ’την κορυφή ως τα νύχια, ΔΕΥΤΕΡΟΝ, επιτέλους, ελευθερία απ’τον, και το τονίζω, « ήρεμο»  αδελφό και ΤΡΙΤΟΝ και καλύτερον, μέχρι να πιαστώ, είναι το πιο βολικό μέρος. Νιώθω σαν να πετάω στα σύννεφα.
Αυτό το σπιτάκι είναι το καλύτερο του κόσμου και δεν πρόκειται να το αλλάξω ποτέ!!!!!  

ΕΛΙΖΑ ΣΑΊΤΗ       

ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ


πηγή: ΠΕΡΙ ΑΝΕΜΩΝ,ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ


ΜΑΧΗ ΣΤΑ ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΑ







ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Γ.ΣΟΥΔΙΑΣ



1)    Ποιος ήταν ο Δράμαλης;

Ο Δράμαλης ήταν πασάς της Λάρισας με μεγάλη στρατιωτική πείρα. Αφού κατέστειλε τα επαναστατικά κινήματα στο Πήλιο, στα Άγραφα και στον Ασπροπόταμο, διορίστηκε αρχηγός της εκστρατείας στην Πελοπόννησο για να καταπνίξει την ελληνική επανάσταση.

2)    Πώς κινήθηκε ο Δράμαλης την άνοιξη του 1822;

Την άνοιξη του 1822 ο Δράμαλης, αφού συγκέντρωσε στην Υπάτη 18.000 στρατιώτες( πεζούς και ιππείς), πυροβόλα και εκατοντάδες μεταφορικά ζώα, κατευθύνθηκε νότια. Πυρπόλησε τη Θήβα και μέσω των Μεγάρων πέρασε με την πολυάριθμη στρατιά του στην Κόρινθο. Από εκεί έφτασε μέχρι το Άργος χωρίς να συναντήσει αντίσταση.

3)    Πώς κινήθηκαν οι Έλληνες για να τον αντιμετωπίσουν;

Ο Κολοκοτρώνης μαζί με άλλους αγωνιστές έθεσε υπό τον έλεγχο του τις διαβάσεις και τα περάσματα, απομονώνοντας τη στρατιά του Δράμαλη στην πεδιάδα της Αργολίδας. Ταυτόχρονα μέσα στο φρούριο του Άργους κλείστηκαν ένοπλοι με αρχηγούς το Δημήτριο Υψηλάντη και το γιο του Κολοκοτρώνη, τον Πάνο. Οι επαναστάτες εφάρμοσαν την τακτική της «καμένης γης» σύμφωνα με την οποία κατέστρεφαν σκόπιμα τις καλλιέργειες και αφάνιζαν τα ζώα, ώστε να εμποδίζεται ο ανεφοδιασμός του εχθρού. Έτσι, και τώρα έκαψαν τα γεννήματα και τα αποθηκευμένα σιτηρά.

4)    Ποια θέση κατέλαβε ο Κολοκοτρώνης και ποιοι πήγαν μαζί του για να βοηθήσουν;



Ο Κολοκοτρώνης κατέλαβε τα στενά των Δερβενακίων με 2.500 πολεμιστές, κρύβοντας μέσα σε θάμνους 800 από αυτούς. Κατέφθασαν για να τον βοηθήσουν και  άλλοι οπλαρχηγοί όπως ο Νικηταράς, ο Παπαφλέσσας και ο αδελφός του, Νικήτας Φλέσσας.

 5)    Τι γνωρίζεις για τη μάχη στα Δερβενάκια;

Οι Τούρκοι επειδή είχαν εξαντληθεί από την πολιορκία του κάστρου, από την έλλειψη τροφής και τις ασθένειες, αποφάσισαν να γυρίσουν στην Κόρινθο, αλλά όλοι οι δρόμοι προς τα εκεί  είχαν καταληφθεί από τις ελληνικές δυνάμεις. Έτσι ο τουρκικός στρατός παγιδεύτηκε στα Δερβενάκια, όπου στις 26 Ιουλίου έγινε φονική μάχη. Όσοι κατάφεραν να σωθούν κατέφυγαν στην Κόρινθο. Στα χέρια των Ελλήνων έπεσαν πολλά λάφυρα, ενώ ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ανακηρύχθηκε αρχιστράτηγος.

6)    Ποιο ήταν το τέλος του Δράμαλη;

Ο Δράμαλης έχοντας χάσει το 1/5 του στρατεύματος του, πολεμικό υλικό και πολλά ζώα, πέθανε από τη λύπη του στην Κόρινθο. Η Επανάσταση για άλλη μια φορά είχε σωθεί

πηγή e-selides

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΚΕΦ.8 ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΡΗ

Γ.ΣΟΥΔΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1)    Ποιες από τις επιχειρήσεις του ελληνικού στόλου ξεχωρίζουν;
Ξεχωρίζουν αυτές του Κωνσταντίνου Κανάρη. Ο μπουρλοτιέρης από τα Ψαρά πραγματοποίησε πολλές παράτολμες αποστολές που ανάμεσά  τους ξεχωρίζει η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας στο λιμάνι της Χίου τον Ιούνιο του 1822.

2)    Τι ήταν τα πυρπολικά ή μπουρλότα;
Ήταν μικρά σκάφη, γεμάτα με εκρηκτικά υλικά, που τα άναβαν και στη συνέχεια τα έσπρωχναν προς τα εχθρικά καράβια για να τα κάψουν. Έτσι αντιμετώπιζαν οι Έλληνες καπετάνιοι τα μεγαλύτερα σε όγκο τουρκικά και αιγυπτιακά πολεμικά , μια και τα πλοία που διέθεταν ήταν κυρίως εμπορικά. Κατά την επανάσταση του 1821, οι Έλληνες ναυτικοί τελειοποίησαν την κατασκευή των πυρπολικών και τα επάνδρωσαν με ριψοκίνδυνους εθελοντές , τους μπουρλοτιέρηδες.

3) Πώς δρούσε το πυρπολικό;
Στην αρχή το πυρπολικό πλησίαζε αθόρυβα το εχθρικό πλοίο, τη νύχτα, και το εμβόλιζε, δηλαδή το χτυπούσε και του άνοιγε τρύπα με έμβολο ή προσδενόταν επάνω του με γάντζους.. Κατόπιν οι μπουρλοτιέρηδες το εγκατέλειπαν, ενώ ο κυβερνήτης έφευγε τελευταίος ανάβοντας το φιτίλι με δαυλό.

4)    Σε ποιες άλλες επιχειρήσεις χρησιμοποιήθηκαν τα πυρπολικά και πώς;
Χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και κατά τη διάρκεια της ημέρας σε ναυμαχίες. Συνήθως προπορεύονταν από τον υπόλοιπο στόλο, επέλεγαν το στόχο τους και πραγματοποιούσαν επιθέσεις με ελιγμούς. Η εμφάνισή τους προκαλούσε τρόμο στα εχθρικά καράβια. Από τις 59 συνολικά επιχειρήσεις πυρπόλησης, οι 39 είχαν επιτυχία.
5)    Ποιος χρησιμοποίησε πρώτος το πυρπολικό και πού;
Πρώτος χρησιμοποίησε πυρπολικό ο Ψαριανός Δημήτριος Παπανικολής, το Μάιο του 1821 στη ναυμαχία της Ερεσσού( περιοχή της Λέσβου).

6)    Ποιες ήταν οι κυριότερες ναυτικές επιχειρήσεις, στις οποίες πήρε μέρος ο Κανάρης;
Ο πιο γνωστός για τη δράση του ήταν ο Κωνσταντίνος Κανάρης από τα Ψαρά. Όταν άρχισε η  Επανάσταση, εγκατέλειψε το εμπορικό ναυτικό, όπου ήταν πλοίαρχος και πήρε μέρος σε καταδρομές εναντίον των Τούρκων.
 Α)Τον Ιούνιο του 1822 ανατίναξε με το πυρπολικό του στο λιμάνι της κατεστραμμένης Χίου τη ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου, στην οποία βρήκαν το θάνατο ο αρχιναύαρχος Καρά Αλής με περίπου 2.000 Οθωμανούς ναύτες και στρατιώτες που γιόρταζαν το Μπαϊράμι, τη  μεγαλύτερη θρησκευτική γιορτή των Μουσουλμάνων. Ήταν η εκδίκηση των Ελλήνων για την καταστροφή της Χίου.

Β) Τον Οκτώβρη του 1822 ο Κανάρης πυρπόλησε στην Τένεδο την αντιναυαρχίδα του νέου Τούρκου ναυάρχου, με αποτέλεσμα ο τουρκικός στόλος να κλειστεί στην έδρα του στα Δαρδανέλια.

Γ) Το 1824 ο Κανάρης κατέστρεψε δύο ακόμη τουρκικά πολεμικά πλοία στη Σάμο και τη Μυτιλήνη, ενώ το 1826 τραυματίστηκε σε επίθεση εναντίον μιας τουρκικής φρεγάτας και κινδύνεψε να αιχμαλωτιστεί.

Δ) Τον Αύγουστο του 1825 ο Κανάρης είχε προτείνει να πυρπολήσουν οι Έλληνες τον αιγυπτιακό στόλο μέσα στη βάση του, στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας. Σύμφωνα με το σχέδιό του, τρία πυρπολικά και δύο πολεμικά καράβια κατευθύνθηκαν προς την Αίγυπτο και πλησίασαν την Αλεξάνδρεια. Στο λιμάνι μπήκε μόνο αυτός με το πυρπολικό του, αλλά αναγκάστηκε να του βάλει πρόωρα φωτιά , καθώς ο ευνοϊκός άνεμος είχε κοπάσει και η επιχείρηση είχε γίνει αντιληπτή από ένα γαλλικό πολεμικό, που άρχισε να τους κανονιοβολεί.

7)    Ποια η πορεία του Κανάρη μετά την Απελευθέρωση;
Μετά την Απελευθέρωση, ο Κανάρης διορίστηκε αρχηγός του στόλου των πυρπολικών. Αργότερα έγινα ναύαρχος, φτάνοντας μέχρι το αξίωμα του πρωθυπουργού. Το ελληνικό κράτος, για να τον τιμήσει, έδωσε το όνομά του σε τρία πολεμικά σκάφη.
  
ΠΗΓΗ e-selides

Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Τα πιο όμορφα κεφάλαια της φετινής Γεωγραφίας είναι εδώ για εμάς... Τρίτη και Τετάρτη... με πολλές εναλλαγές θερμοκρασίας και συνηθειών.





ΠΗΓΗ ΠΕΡΙ ΑΝΕΜΩΝ, ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ


Η τάξη που νίκησε την κρίση!

Υπόθεση
Ο Νικηφόρος είναι μαθητής της Δ' τάξης και οι γονείς του μιλούν συνεχώς για την "κρίση". Αρχικά θεωρεί πως πρόκειται για κάποια μακρινή θεία, αλλά γρήγορα ανακαλύπτει ότι δεν είναι παρά ένα τέρας που θέλει να στερήσει τη χαρά από τους μεγάλους και τα παιδιά. Στο σχολείο, ο δάσκαλος κύριος Αντώνης κάνει ό,τι περνάει απ' το χέρι του για να κατανοήσουν οι μαθητές τι ακριβώς είναι η κρίση και να επινοήσουν τρόπους αντιμετώπισής της. Τελικά, αποφασίζουν να οργανώσουν μια σχολική παράσταση - έκπληξη, μέσα από την οποία θα δώσουν ένα μήνυμα στους μεγάλους: Η ελπίδα, η αισιοδοξία και η αλληλεγγύη μπορούν να νικήσουν το κακό!

Χαρακτηριστικά
Εκδότης: Ελληνοεκδοτική 
Συγγραφέας: Γιώργος Μπουμπούσης
Εικονογράφος: Θανάσης Γκιόκας
Σελίδες: 145 
1η έκδοση: Δεκ. 2012 
ISBN: 978-960-5630-12-6
Τιμή: περίπου 7 ευρώ
Ηλεκτρονική αγορά εδώ
Διαβάστε απόσπασμα του βιβλίου εδώ 
Τάξεις: Ε', Στ', Γυμνάσιο
Κριτική
Μια φρεσκότατη σχολική ιστορία με θέμα που καίει: Την οικονομική κρίση! Η γραφή του (βραβευμένου) Γιώργου Μπουμπούση είναι απλή, η πένα του ευγενική και η γλώσσα του σαφέστατη, ενώ το πρώτο πρόσωπο κάνει το κείμενο άμεσο και ζωντανό. Το μέγεθος των κεφαλαίων δεν κουράζει, καθώς φτάνει το πολύ τις 7-8 σελίδες, ενώ σχεδόν σε κάθε δεύτερη από αυτές συναντάμε μικρά (ασπρόμαυρα) συνοδευτικά σκίτσα που βοηθούν το μάτι να ξαποστάσει. 
...............................................................................................................................
Το θέμα είναι πολύ επίκαιρο, με το πρόβλημα να προσεγγίζεται από διάφορες πλευρές, αλλά κυρίως υπό την οπτική των παιδιώνΗ κρίση στα μάτια τους είναι κάτι κακό που αφήνει τους γονείς χωρίς δουλειά και περιορίζει τις βόλτες και τα δώρα, είναι ένα τέρας που υποχρεώνει την οικογένεια να μετακομίσει και τα φιλαράκια να αποχωριστούν μεταξύ τους, είναι ο εχθρός που καλύπτει τα πάντα με τη σκόνη της μιζέριας και τρυπώνει ύπουλα ακόμα και στον ύπνο, κάνοντας μικρούς και μεγάλους να βλέπουν εφιάλτες. Υπάρχει άραγε τρόπος να νικηθεί η λερναία κρίση; (η απάντηση μετά το απόσπασμα)

Δεν μπορώ να κρύψω πόσο χάρηκα, όταν διαπίστωσα ότι στο βιβλίο γίνεται αναφορά στη χρήση των νέων τεχνολογιών -επιτέλους- όχι ως κάτι το αποκομμένο από την πραγματικότητα, όπως συνέβαινε με συγγραφείς μη εξοικειωμένους με το αντικείμενο, αλλά ως καθημερινό εκπαιδευτικό εργαλείο. Συναντάμε έτσι μαθητές που χρησιμοποιούν άφοβα -και χωρίς κάποιο μυστηριακό πέπλο δέους- το Skype (σ. 23) για να επικοινωνήσουν με την ξενιτεμένη τους συμμαθήτρια. Τι πιο απλό και φυσικό;

Αξίες - Θέματα 
Εκπαίδευση, Οικογένεια, Οικονομική Κρίση, Δραστηριοποίηση, Αλληλεγγύη, Χριστούγεννα, Πάσχα

Εικονογράφηση
Απόσπασμα 
Οι γιορτές πέρασαν γρήγορα. Όσο διαφορετικά κι αν ήταν τα φετινά Χριστούγεννα, δεν έπαυαν να είναι Χριστούγεννα.

- Λοιπόν, πώς περάσατε φέτος; Μας ρώτησε ο δάσκαλός μας την πρώτη ημέρα μετά τις διακοπές.

- Καλαααααά, κύριε! Απαντήσαμε όλοι με μια φωνή.

- Έγινε τίποτα ξεχωριστό που πρέπει να μάθω;

Ο Κυριάκος σήκωσε το χέρι του.
- Ο Άγιος Βασίλης υπάρχει, κύριε, και νικάει την κρίση.

Ο δάσκαλος κούνησε καταφατικά το κεφάλι και με το χαμόγελό του άφησε τον Κυριάκο να συνεχίσει.

- Του είχα γράψει να βρει δουλειά ο μπαμπάς ή η μαμά κι εκείνος διάβασε το γράμμα μου. Τη μαμά την πήρανε πωλήτρια σε έναν φούρνο, κύριε, μέσα στις γιορτές. Κι επειδή ήταν πολύ καλή στη δουλειά, της είπαν ότι θα την κρατήσουν.

- Αυτό είναι πολύ καλό νέο, Κυριάκο! Μπράβο!
Αναφώνησε ο δάσκαλος.

Εκείνη τη στιγμή ένιωσα πολύ άσχημα που δεν είχα ζητήσει κι εγώ κάτι παρόμοιο για τη δική μου τη μαμά. Αντί για αυτό, είχα γράψει ένα γράμμα για το τηλεκατευθυνόμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο που ήθελα εδώ και καιρό. Έπρεπε, τώρα, να περιμένω μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα.

Είμαι χαζός, είπα από μέσα μου. Μόνο τον εαυτό μου σκέφτομαι!

Ο δάσκαλος έκανε ένα γύρο στην τάξη και μας ρώτησε αν τα Χριστούγεννα τα περάσαμε όπως τις προηγούμενες χρονιές.
- Ήταν διαφορετικά, του απάντησαν κάποιοι συμμαθητές μου.

- Δηλαδή;

- Δηλαδή κύριε, πήρε το λόγο η Σίσσυ, ένα στρουμπουλό κοριτσάκι με γυαλιά, εμείς μείναμε όλες τις διακοπές σπίτι. Άλλες χρονιές πηγαίναμε στη θεία μου, στον Βόλο. Φέτος, όμως, «η κρίση δεν μας άφησε». Έτσι είπε ο μπαμπάς.

Τότε ήταν που σήκωσε το χέρι η Καλλιόπη. Η Καλλιόπη είχε έρθει φέτος στην τάξη μας από τον Πύργο. Ο μπαμπάς της είχε χάσει τη δουλειά του κι ένας συγγενής τους τον έβαλε εργάτη σε ένα εργοστάσιο παρασκευής χαρτιού στην Αθήνα.

- Έλα, Καλλιόπη μου, πες μου.

- Κύριε, μίλησε χαμηλόφωνα εκείνη σαν να ντρεπόταν, υπάρχει περίπτωση ο Άγιος Βασίλης να μην πήρε το γράμμα μου;

Οι περισσότεροι γυρίσαμε και την κοιτάξαμε.

- Τι εννοείς, Καλλιόπη; Ρώτησε ο δάσκαλος.

- Εμένα, κύριε, δεν μου έφερε κανένα δώρο φέτος τα Χριστούγεννα.

- Κανένα; Κάναμε όλοι σαν να ήμασταν σε χορωδία.

- Κανένα, απάντησε εκείνη.

- Τίποτα; Ούτε ένα τόσο δα αρκουδάκι; Ρώτησε η Αλίκη.

- Τίποτα…

Ο δάσκαλος κάθισε στην έδρα και μας κοίταξε.
- Αχ, παιδιά μου, αυτό είναι κάτι που δεν σας το είπα. Ξέρετε, ο Άγιος Βασίλης έχει τόσα πολλά δώρα να μοιράσει σε ένα μόνο βράδυ, που καμιά φορά μπορεί να ξεχάσει κάποιο παιδάκι.

- Λέτε να έχασαν το γράμμα της Καλλιόπης στο ταχυδρομείο; Ρώτησα εγώ.

- Πολύ πιθανό. Επειδή όμως εγώ ήμουν εκείνος που ταχυδρόμησα τα γράμματά σας στον Άγιο Βασίλη, θα πάω ο ίδιος προσωπικά στο ταχυδρομείο να δω τι έχει συμβεί. Μην ανησυχείς, Καλλιόπη μου. Θα βρούμε τη λύση.

Ένα χαμόγελο σαν ουράνιο τόξο σχηματίστηκε στο πρόσωπο της Καλλιόπης.
- Αλήθεια λέτε, κύριε;

- Αλήθεια λέω.

Μετά από τρεις ημέρες ο δάσκαλός μας ήρθε στην τάξη κρατώντας ένα κουτί.
- Παιδιά, σήμερα έχω ένα ευχάριστο νέο, μας είπε.

Ύστερα γύρισε στην Καλλιόπη.
- Τα πράγματα έγιναν όπως τα είπε ο Νικηφόρος. Το ταχυδρομείο άργησε να στείλει το γράμμα σου και γι’ αυτό ο Άγιος Βασίλης σου στέλνει το δώρο καθυστερημένα.

- Δεν πειράζει, κύριε, δεν πειράζει.
Τον αγαπάω έτσι κι αλλιώς!

Η Καλλιόπη πήρε το κουτί και το άνοιξε.
- Ναι, αυτό ήθελα! Αυτό ακριβώς έγραφα μέσα στο γράμμα που σας έδωσα να ταχυδρομήσετε! Την κούκλα «Μελένια – Γοργόνα» !!!

Ο δάσκαλος χαμογέλασε και είπε:
- Κάλλιο αργά παρά ποτέ! αμέσως μετά μας ζήτησε να βγάλουμε τα τετράδια της ορθογραφίας.

 
Προβληματισμοί για συζήτηση   
Μισοάδειο; Μισογεμάτο; ή εντελώς γεμάτο μέχρι τη μέση;
Η συνταγή που δίνεται για να χτυπήσουμε την κρίση δεν είναι μαγική και δεν είναι μία, αλλά ποικίλλει, ανάλογα με την περίπτωση και τη θέση στην οποία βρίσκεται ο καθένας. Για παράδειγμα, "νικούν" την κρίση οι επιχειρηματίες που μειώνουν τις τιμές σαν τον κυρ Θόδωρο (σ. 124), οι τοπικοί άρχοντες όταν στολίζουν την πόλη περισσότερο απ'όσο τη φρόντιζαν πριν (σ.29), οι νέοι όταν χρησιμοποιούν την τεχνολογία (σ.23), οι συγγενείς και οι φίλοι όταν αλληλοβοηθούνται... Κοινός παρονομαστής σε κάθε επίπεδο, το χαμόγελο και η αισιοδοξία (τα όπλα του Άι Βασίλη σ.27), ή αλλιώς η θετική στάση απέναντι στα εμπόδια, που προσωπικά μου θύμισε λίγο την οπτιμιστική νοοτροπία του καλότυχου δράκοντα Φούχουρ

Τι καταλαβαίνει κανείς ήδη από τα πρώτα κεφάλαια; Ότι προβλήματα έχουμε όλοι, και πως δεν βοηθάει να τα κρύβουμε για να μην μας λυπούνται οι φίλοι (σ. 16). Αντιθέτως, βγάζοντας όσα μας απασχολούν στο φως κι εκφράζοντας τις φοβίες μας μέσα από την τέχνη (σ.43, σ.50) μπορεί ως ένα βαθμό να καταφέρουμε να τα αντιμετωπίσουμε. Και για να μην ξεχνιόμαστε: σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει λόγος να ντρεπόμαστε να ζητήσουμε βοήθεια από τους φίλους μας.

Ας προσπαθούμε λοιπόν να μη σκεφτόμαστε τι χειρότερο θα συμβεί αύριο, αλλά τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε εμείς σήμερα (σ.45), προτείνει -με μια δόση έμμεσου διδακτισμού- ο συγγραφέας. Κάτι παρόμοιο λέει και το επιμύθιο του παραμυθιού της γιαγιάς Αγγέλως, που διηγείται η θεία Καίτη στο μικρό Νικηφόρο (σ.101) "Να χαίρεσαι την κάθε μέρα και να μη στεναχωριέσαι γι'αυτά που θα 'ρθουν...". 
Αμάδες Χίου, το χωριό της γιαγιάς Αγγέλως
Oh captain, my captain
Ο κύριος Αντώνης, ο δάσκαλος του Νικηφόρου, παρουσιάζεται ως ο παιδαγωγός που θα θέλαμε όλοι να είμαστε (ή να έχουμε). Αστείρευτα δημιουργικός, υπομονετικός, με καλή καρδιά, ταλέντο, μεράκι και σωστή μεθοδολογία: Συζητάει με τα παιδιά, τα εμπνέει να πάρουν πρωτοβουλίες και τα καθοδηγεί, βοηθώντας τα να σκεφτούν τα ίδια δημιουργικές λύσεις στα ζητήματα που τα απασχολούν. Επεμβαίνει όταν και όπου χρειάζεται, έχοντας στο μυαλό του ταυτόχρονα το δέντρο και το δάσος.

πηγή:http://paidiki-logotexnia.blogspot.gr/2013/01/blog-post_16.html

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΠΙΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΕΡΗΜΟΙ-ενδιαφέρουσα παρουσίαση

Μια από τις ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις τις σχετικές με τις ερήμους, ανήκει στην Εύα, τη μαθήτρια του συναδέλφου Π.Κώτση από τους Έκτη... και απίθανοι" . Μπράβο και στους δυο!



Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

Ο ΚΑΚΤΟΣ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ


Με αυτόν τον τίτλο βρήκα ένα άρθρο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.healthview.gr/node/12534 και σκέφτομαι να μεταναστεύσω προς Αφρική μεριά,στην έρημο Καλαχάρι, για να γυρίσω όλο χάρη....έχοντας απαλλαγεί από τα βάρη... Διαβάστε το...

cactus
Συγγραφέας: 
 Στυλιανός Πανταζής,
Πολλοί ασθενείς μου με ρωτούν αν υπάρχει ένα φυτικό, ασφαλές, οικονομικό σκεύασμα που πραγματικά να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Η απάντηση είναι ότι ναι υπάρχει ένα φυτικό σκεύασμα που τα κάνει όλα αυτά. Το φυτό είναι κάκτος και φύεται στην έρημο Καλαχάρι στην Νότια Αφρική και αξιόπιστα στοιχεία από κλινικές μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθάει σημαντικά στην απώλεια βάρους.

Πού βρίσκεται η έρημος Καλαχάρι?

Στην Νότια Αφρική, που η τροφή σπανίζει, οι κυνηγοί της φυλής Σαν έχουν βρει εδώ και χιλιετίες έναν τρόπο να μειώνουν το βασανιστικό αίσθημα της πείνας κατά τη διάρκεια των μακροχρόνιων κυνηγιών. Τρώγοντας αυτόν τον κάκτο που οι δυτικοί έχουν ονομάσει Hoodia gordonii καταφέρνουν να ελέγξουν το αίσθημα της πείνας και να καταφέρουν να συνεχίζουν το κυνήγι για μέρες χωρίς καθόλου φαγητό και χωρίς να υποφέρουν από την πείνα.
Ο κάκτος φύεται σε έρημους με πολύ υψηλή θερμοκρασία και απαιτεί πολλά έτη για να ωριμάσει. Ο κάκτος περιέχει μία ουσία που οι επιστήμονες ονόμασαν Ρ 57 και σε αυτήν φαίνεται να οφείλεται η ανορεκτική του δράση.

Πως λειτουργεί

Για τον έλεγχο της πείνας ο εγκέφαλος μετράει την περιεκτικότητα του αίματος σε θρεπτικά συστατικά και κυρίως σε γλυκόζη. Όταν το επίπεδο της γλυκόζης μειωθεί κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ο εγκέφαλος το αντιλαμβάνεται αυτό και στέλνει σε εμάς το μήνυμα της πείνας. Όταν καταναλώνουμε τροφή, η γλυκόζη του αίματος ανεβαίνει και το αίσθημα της πείνας μειώνεται.
Η ουσία Ρ 57 ξεγελάει τον οργανισμό ότι στο αίμα υπάρχει αρκετή γλυκόζη, ενώ στην πραγματικότητα η γλυκόζη είναι φυσιολογική ή λίγο μειωμένη. Η φυσιολογική ρύθμιση της γλυκόζης του αίματος δεν επηρεάζεται και γι' αυτό η κατανάλωση του κάκτου είναι ασφαλής ακόμα και σε ακραίες συνθήκες ασιτίας, έτσι όπως τον καταναλώνουν οι Αφρικανοί κυνηγοί που μένουν πολλές ημέρες χωρίς τροφή.

Πως μπορεί ο κάκτος να βοηθήσει στην απώλεια βάρους

Με αυτές τις πληροφορίες τα υπόλοιπα είναι αυτονόητα. Το βασανιστικό αίσθημα της πείνας μειώνεται και μπορεί το άτομο να συνεχίσει την ημέρα του καταναλώνοντας λιγότερη τροφή. Λιγότερη τροφή ίσον λιγότερες θερμίδες, άρα απώλεια βάρους.

Κλινικές μελέτες για τον κάκτο

Οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους ξεκίνησαν πριν 10 περίπου χρόνια. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά και οι μελέτες συνεχίζουν. Σύμφωνα με αρχικά στοιχεία, οι ασθενείς που δοκίμασαν το σκεύασμα μείωσαν την λήψη τροφής κατά 1000 θερμίδες την ημέρα χωρίς ειδικό διαιτολόγιο και χωρίς ειδική παρακολούθηση.

Ασφάλεια της χρήσης του κάκτου

Αυτό που κάνει τα σκευάσματα πραγματικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι δεν φαίνεται να έχει κάποια σημαντική επιβάρυνση για την υγεία. Σε αντίθεση με τα φαρμακευτικά σκευάσματα που κυκλοφορούν για την μείωση της όρεξης που έχουν συνδεθεί με πολλές ανεπιθύμητες ενέργειες (παρενέργειες) που πολλές φορές ήταν και θανατηφόρες (και κατέληξαν στην απόσυρση του φαρμάκου από την αγορά), τα σκευάσματα που περιέχουν τον κάκτο hoodia είναι εξαιρετικά ασφαλή. Στις κλινικές μελέτες δεν εμφανίστηκαν σχεδόν καθόλου παρενέργειες που να αποδοθούν στο σκεύασμα. Φυσικά η χρήση πολλών χιλιετηρίδων από τους ιθαγενείς της ερήμου Καλαχάρι επιβεβαιώνουν τις κλινικές μελέτες.
Αν και το σκεύασμα θεωρείται εξαιρετικά ασφαλές, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι πρέπει να ρωτήσετε ειδικό σε περιπτώσεις που πάσχετε από διαβήτη και λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή, σε περίπτωση που πάσχετε από καρδιοπάθεια ή διαταραχές της πήξης τους αίματος.

Συμπέρασμα

Για όσους είναι δύσκολο να μειώσουν την πρόσληψη θερμίδων με τον πιο απλό και παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή «να το ράψουν», υπάρχει μία λύση που μπορεί να τους βοηθήσει να το καταφέρουν.
Στυλιανός Πανταζής
  • γενικός γιατρός
  • ειδικός ολιστικής ιατρικής

Ο ΟΡΚΟΣ



ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΒΑΪΔΑΝΗ

Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ



Μία από τις σημαντικότερες μάχες του αγώνα του 1821, που αξίζει να δούμε αναλυτικά.

Γ. ΣΟΥΔΙΑΣ


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1)    Μόλις ξέσπασε η επανάσταση στην Πελοπόννησο το Μάρτιο του 1821,τι έκανε ο Χουρσίτ Πασάς;

Έστειλε 3.500 στρατιώτες να υπερασπιστούν την Τριπολιτσά
 ( Τρίπολη), όπου είχε και την οικογένειά του.

2)    Ποιο ήταν το σχέδιο του Κολοκοτρώνη;

Ο Κολοκοτρώνης πρότεινε να πολιορκήσουν οι επαναστατημένοι Έλληνες την Τριπολιτσά , που ήταν η κεντρική διοικητική, εμπορική και στρατιωτική έδρα των Τούρκων στην Πελοπόννησο. Πίστευε πως αν οι Έλληνες κατόρθωναν να την κυριεύσουν, τα υπόλοιπα κάστρα της περιοχής δε θα μπορούσαν να αντέξουν.

3)    Πώς εξελίχθηκε το σχέδιο του Κολοκοτρώνη;

Οι επαναστάτες με επικεφαλής τον Κολοκοτρώνη κινήθηκαν προς την Τριπολιτσά, έστησαν στρατόπεδα στα βουνά γύρω από αυτήν και η πολιορκία άρχισε. Επίσης στάλθηκαν ελληνικές δυνάμεις στα Μέγαρα, για να εμποδίσουν τουρκικές ενισχύσεις να φτάσουν στην Τριπολιτσά από την Αθήνα.

4)    Ποιοι συμμετείχαν στη πολιορκία;

Συμμετείχε ο Δημήτριος Υψηλάντης, που είχε αναλάβει την αρχηγία του Αγώνα , ενώ για  τα τέσσερα κεντρικά στρατόπεδα ήταν υπεύθυνοι οι Κολοκοτρώνης, Αναγνωσταράς, Γιατράκος και Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης

5)    Πώς και πότε έγινε η Άλωση της Τριπολιτσάς;

Όσο περνούσε ο καιρός , η πολιορκία γινόταν πιο στενή. Στην πόλη τα τρόφιμα λιγόστεψαν και άρχισε η διχόνοια. Η Τριπολιτσά έπεσε στα χέρια των επαναστατών στις 23 Σεπτεμβρίου του 1821. Ακολούθησαν σφαγές και λεηλασίες. Οπλισμένοι Έλληνες, μπήκαν στην πόλη χτυπώντας τους Τούρκους, που οχυρώθηκαν στα σπίτια τους. Οι Οθωμανοί που κλείστηκαν στον κεντρικό πύργο, τη Μεγάλη Τάπια, παραδόθηκαν έπειτα από τρεις ημέρες από έλλειψη νερού.

6)    Για ποιους λόγους ήταν σημαντική η άλωση της Τριπολιτσάς από τους Έλληνες;

Η άλωση της Τριπολιτσάς, έξι μήνες από την έναρξη της επανάστασης, ήταν ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είχε συντριβεί η βασική στρατιωτική βάση του οθωμανικού στρατού στην Πελοπόννησο και χιλιάδες τουρκικά όπλα πέρασαν στην κατοχή των Ελλήνων, τονώνοντας το ηθικό τους.
Οι επαναστατημένοι Έλληνες πίστεψαν πια πως οι Τούρκοι δεν ήταν ακατανίκητοι.
Στη συνέχεια, οι νικητές της Τριπολιτσάς στράφηκαν στα περιφερειακά κάστρα της Πελοποννήσου , για να τα πολιορκήσουν.

πηγή:e-selides

ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ

Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΤΟΥ 2013





ΝΤΡΙΙΙΙΝ! Τρίτη , 8/1/2013 , γεμάτη η αυλή στο 13.
Αχ, δεν μπορώ να ακούω κλάματα... Ούτε γκρίνιες θέλω.
Μόνο αισιοδοξία και ενθουσιασμό για τα όμορφα που μας περιμένουν. Γιατί τα καλύτερα έρχονται τώρα!

  • επισκέψεις 
  • προβολές
  • ώρες δανειστικής βιβλιοθήκης
  • μαθηματικοί διαγωνισμοί 
  • προετοιμασία θεατρικής παράστασης λήξης ... και άλλα πολλά


Καλή χρονιά , φίλοι μου!
Α, ναι... παραλίγο να το ξεχάσω.Είστε έτοιμοι για τη δοκιμασία στις εξισώσεις;
Για λύστε την παρακάτω εξισωσούλα του 2013.




  • πρώτα υπολογίζω  την παρένθεση 
  • μετά λύνω με βάση όσα γνωρίζω για την περίπτωση που ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου.

Πιο πολλά σε δυο μερούλες στην τάξη μας.