10 συνήθειες για να βοηθήσουν οι γονείς
τα παιδιά τους να οργανωθούν.
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/
δυσλεξία και διάσπαση προσοχής/
υπερκινητικότητα αντιμετωπίζουν
σοβαρό πρόβλημα οργάνωσης
του χώρου και του χρόνου τους.
Ένας τρόπος
που μπορούν να βοηθήσουν οι
γονείς τα παιδιά
τους είναι να καταφέρουν
να αυτοματοποιήσουν
την καθημερινή τους ρουτίνα.
10 συνήθειες που μπορούν να μειώσουν την “απροσεξία” του παιδιού:
- Βοηθήστε το να μαζέψει τα πράγματα του απο το προηγούμενο βράδυ πχ. τσάντα
- Διδάξτε του πως διαβάζουμε το σχολικό πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστετι έχει να κάνει.
- Αναρτήστε το σχολικό του πρόγραμμα στο δωμάτιο του σε φανερό σημείο, στο ύψος τουπαιδιού για να μπορεί να το διαβάζει καθώς και στο ψυγείο της κουζίνας.
- Επίσης βάλτε ένα ρολόι τοίχου στο δωμάτιο του για να μπορεί να ελέγχει την διάρκεια τηςμελέτης, του διαλείμματος που πρέπει να κάνει ανάμεσα κτλ.
- Είναι καίριας σημασίας το παιδί να μπορεί να επαληθεύει μόνο του τις διαδικασίες πουπρέπει να κάνει πχ. να κοιτάξω το αυριανό προγραμμα για να δω τι πρεπει να πάρω στητσάντα μου κτλ
- Αποφασίστε τα ρούχα που θα φορέσει απο το προηγούμενο βράδυ και καλό είναι να γίνει καιαυτο ανάλογα με το σχολικό πρόγραμμα του και τον καιρό όπως προβλέπεται. Θα γλιτώσετεπολύ χρόνο το επόμενο πρωί.
- Συναποφασίστε απο το βράδυ τι θα φάει το επόμενο πρωί για πρωινό και αυτο θα είναι και δενθα αλλάξει εκείνη την στιγμή. Αν τελικά θα ήθελε να φάει κάτι άλλο θα πρέπει να το σκεφτείτο βράδυ για το επόμενο πρωί.
- Φτιάξτε μια μικρή, απλή λίστα με όχι πάνω απο 3 πράγματα που πρέπει να προσέξει πριν φύγειαπο το σχολείο πχ. 1. κασετίνα - βιβλία, 2. να σημειώσω τις εργασίες, 3. να πάρω όλα τα ρούχαμου. Αυτή η λίστα μπορεί να προσαρμοστεί κάποιες μέρες που χρειάζεται να προστεθεί κάτιδιαφορετικό πχ. ομπρέλα.
- Κάντε μια μικρή λίστα με 3 πράγματα για τα πιο σημαντικά που πρέπει να έχει κάνει πρινκοιμηθεί πχ. 1. ετοιμάζω τσάντα, 2. πλένω δόντια, 3. ετοιμάζω ρούχα για αύριο.
- Το ίδιο μπορεί να γίνει και όταν πάει σε ένα πάρτυ, φίλο κτλ. και δεν θέλετε να ξεχάσει κάτιεκεί.
Όλοι οι τρόποι που συμβάλλουν στο να μπορεί το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να ελέγχει την
καθημερινότητα του είναι πολύτιμοι στην οργάνωση της σκέψης του, της αυτονομίας του και στην
μείωση των κρίσεων και των διαφωνιών μεταξύ των γονιών και του παιδιού.
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.