Όλα της Πέμπτης ...εύκολα

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

ΓΙΑΤΙ ΞΕΧΑΣΕΣ ΠΑΛΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ;


 10 συνήθειες για να βοηθήσουν οι γονείς

 τα παιδιά τους να οργανωθούν.



Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/
δυσλεξία και διάσπαση προσοχής/
υπερκινητικότητα αντιμετωπίζουν
 σοβαρό πρόβλημα οργάνωσης
 του χώρου και του χρόνου τους.
 Ένας τρόπος 
που μπορούν να βοηθήσουν οι 
γονείς τα παιδιά
 τους είναι να καταφέρουν
 να αυτοματοποιήσουν
 την καθημερινή τους ρουτίνα.

10 συνήθειες που μπορούν να μειώσουν την “απροσεξία” του παιδιού:
  1. Βοηθήστε το να μαζέψει τα πράγματα του απο το προηγούμενο βράδυ πχ. τσάντα
  2. Διδάξτε του πως διαβάζουμε το σχολικό πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστε
     τι έχει να κάνει.
  3. Αναρτήστε το σχολικό του πρόγραμμα στο δωμάτιο του σε φανερό σημείο, στο ύψος του
     παιδιού για να μπορεί να το διαβάζει καθώς και στο ψυγείο της κουζίνας.
  4. Επίσης βάλτε ένα ρολόι τοίχου στο δωμάτιο του για να μπορεί να ελέγχει την διάρκεια της
     μελέτης, του διαλείμματος που πρέπει να κάνει ανάμεσα κτλ.
  5. Είναι καίριας σημασίας το παιδί να μπορεί να επαληθεύει μόνο του τις διαδικασίες που
     πρέπει να κάνει πχ. να κοιτάξω το αυριανό προγραμμα για να δω τι πρεπει να πάρω στη 
    τσάντα μου κτλ
  6. Αποφασίστε τα ρούχα που θα φορέσει απο το προηγούμενο βράδυ και καλό είναι να γίνει και
     αυτο ανάλογα με το σχολικό πρόγραμμα του και τον καιρό όπως προβλέπεται. Θα γλιτώσετε
     πολύ χρόνο το επόμενο πρωί.
  7. Συναποφασίστε απο το βράδυ τι θα φάει το επόμενο πρωί για πρωινό και αυτο θα είναι και δεν
     θα αλλάξει εκείνη την στιγμή. Αν τελικά θα ήθελε να φάει κάτι άλλο θα πρέπει να το σκεφτεί 
    το βράδυ για το επόμενο πρωί.
  8. Φτιάξτε μια μικρή, απλή λίστα με όχι πάνω απο 3 πράγματα που πρέπει να προσέξει πριν φύγει 
    απο το σχολείο πχ. 1. κασετίνα - βιβλία, 2. να σημειώσω τις εργασίες, 3. να πάρω όλα τα ρούχα
     μου. Αυτή η λίστα μπορεί να προσαρμοστεί κάποιες μέρες που χρειάζεται να προστεθεί κάτι 
    διαφορετικό πχ. ομπρέλα.
  9. Κάντε μια μικρή λίστα με 3 πράγματα για τα πιο σημαντικά που πρέπει να έχει κάνει πριν 
    κοιμηθεί πχ. 1. ετοιμάζω τσάντα, 2. πλένω δόντια, 3. ετοιμάζω ρούχα για αύριο.
  10. Το ίδιο μπορεί να γίνει και όταν πάει σε ένα πάρτυ, φίλο κτλ. και δεν θέλετε να ξεχάσει κάτι
     εκεί.
Όλοι οι τρόποι που συμβάλλουν στο να μπορεί το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να ελέγχει την 
καθημερινότητα του είναι πολύτιμοι στην οργάνωση της σκέψης του, της αυτονομίας του και στην
 μείωση των κρίσεων και των διαφωνιών μεταξύ των γονιών και του παιδιού.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.