Όλα της Πέμπτης ...εύκολα

Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2013

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ


ΕΝΟΤΗΤΑ Γ- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: 
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1)     Ανάφερε λίγα λόγια για τον Ιωάννη Καποδίστρια πριν έρθει στην Ελλάδα ως Κυβερνήτης.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κέρκυρας. Ήταν υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας μέχρι το 1822, οπότε απομακρύνθηκε από τη θέση αυτή και εγκαταστάθηκε στην Ελβετία. Το 1827, η Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη της Ελλάδας.

2)     Όταν ο Καποδίστριας ήρθε να κυβερνήσει τη χώρα σε ποια κατάσταση τη βρήκε;
Όταν ο Καποδίστριας ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας(1828), ουσιαστικά δεν υπήρχε κράτος. Σπάνια στην ιστορία κυβερνήτης ξεκίνησε το έργο του σε τόσο δύσκολες συνθήκες. Η χώρα έβγαινε από βαριά δουλεία και πολύχρονο αγώνα. Φτώχεια και αναρχία επικρατούσαν στην ερειπωμένη χώρα.

3)     Τι έκανε ο Καποδίστριας για να βελτιώσει τη διοίκηση και την οικονομία του κράτους;
Για να οργανώσει το κράτος προσπάθησε να βελτιώσει τη διοίκηση και την οικονομία του. Έτσι, συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες στα χέρια του αναβάλλοντας για δυο χρόνια τη σύγκληση της Δ΄ Εθνοσυνέλευσης, που τελικά πραγματοποιήθηκε στο Άργος. Επίσης, για να διευκολύνει τις συναλλαγές, ίδρυσε Εθνική Τράπεζα και έκοψε νομίσματα(φοίνικες) που αντικατέστησαν τα τουρκικά γρόσια.

4)     Τι έκανε ο Καποδίστριας για να αναπτυχθεί η γεωργία;
Ο Καποδίστριας επειδή πίστευε πως η πρόοδος της χώρας στηριζόταν στη γεωργία, ίδρυσε Γεωργική Σχολή στην Τίρυνθα για την εκπαίδευση των Ελλήνων αγροτών, εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας και στήριξε την παραγωγή μεταξιού.

5)     Ποιοι άλλοι τομείς της οικονομίας αναπτύχθηκαν ;
Παράλληλα με τη γεωργία αναπτύχθηκαν το εμπόριο και η ναυτιλία.

6) Ποιες οι ενέργειες του Καποδίστρια στον τομέα της παιδείας;
Έδωσε μεγάλη βαρύτητα στη βασική εκπαίδευση των Ελλήνων. Αρμόδια Επιτροπή ανέλαβε τη σύνταξη βιβλίων και τη δημιουργία αλληλοδιδακτικών σχολείων, στα οποία οι καλύτεροι μαθητές των μεγάλων τάξεων μάθαιναν στους μικρότερους , με τη βοήθεια του δασκάλου, γραφή και ανάγνωση.
 Ιδρύθηκε επίσης το πρώτο ελληνικό Γυμνάσιο, ενώ στο ορφανοτροφείο της Αίγινας λειτούργησαν αλληλοδιδακτικά, ελληνικά και χειροτεχνικά σχολεία.
Στην Αίγινα λειτούργησε και το Κεντρικό Σχολείο στο οποίο φοιτούσαν μαθητές που θα ακολουθούσαν ανώτερες σπουδές.
7)    Ποιες προσπάθειες του στο διπλωματικό τομέα ωφέλησαν την Ελλάδα;
Καθώς οι διαπραγματεύσεις με τις Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής  συνεχίζονταν και τα σύνορα της χώρας δεν είχαν ακόμη καθοριστεί ο Καποδίστριας  κατάφερε χάρη στο κύρος του και στη διπλωματική του εμπειρία να πετύχει την κατοχύρωση όσο το δυνατόν περισσότερων εδαφών στο ελληνικό κράτος, προτείνοντας να είναι εντελώς ανεξάρτητο και με δικό του ηγεμόνα.
 Προσπάθησε επίσης να κρατά επαναστατημένη την Κρήτη και τη Στερεά Ελλάδα, ώστε οι περιοχές αυτές να μπορούν να ενταχθούν στο νέο κράτος .

8)    Πού δόθηκε η τελευταία μάχη της επανάστασης και ποια η σημασία της;
Η τελευταία μάχη της Επανάστασης δόθηκε στην Πέτρα της Βοιωτίας τον Σεπτέμβριο του 1829 και σε αυτήν οι εξεγερμένοι Έλληνες με επικεφαλής το Δημήτριο Υψηλάντη νίκησαν τους Τούρκους και τους ανάγκασαν να συνθηκολογήσουν. Με τη νίκη αυτή ολόκληρη η Στερεά Ελλάδα παραδόθηκε στους επαναστάτες.
9)    Ποιοι λόγοι οδήγησαν στη δολοφονία του Καποδίστρια;
Η συγκεντρωτική διακυβέρνηση του Καποδίστρια και η σύγκρουσή του με πολλά τοπικά συμφέροντα προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια πολιτικών ομάδων, που αντέδρασαν στην πολιτική του. Τελικά ο φανατισμός των αντιπάλων του οδήγησε στη δολοφονία του στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831 στο Ναύπλιο. Μετά τη δολοφονία του  Καποδίστρια επικράτησε στη χώρα αναρχία.
πηγή: e-selides

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.